Publicitatea online a devenit un termen/mediu cunoscut si utilizat de foarte mult timp in lumea afacerilor. Un termen/mediu despre care s-a scris si s-a vorbit foarte mult. Daca vrem totusi sa definim in cateva cuvinte publicitatea online cautam pe Internet si gasim, de exemplu:’’ publicitate online este o forma de publicitate în Internet care folosește media online (pagini web, newsletter, e-mail) pentru a transmite un mesaj catre audienta dorita.’’( sursa Wikipedia).
Avand in vedere ca astazi exista peste 2 miliarde de utilizatori Internet (inregistrati pana in iunie 2010) care cauta produse/servicii sau pur si simplu se informeaza si peste 875 milioane de cumparatori online (in 2010 in crestere cu 40% fata de ianuarie 2008) putem spune cu tarie ca publicitatea online si-a castigat locul printre mediile de promovare.
Printre cele mai importante avantaje ale utilizarii Internetului ca mijloc de promovare putem mentiona:
– Costuri mult mai scazute – deocamdata – in comparatie cu celelalte modalitati de promovare brand/produs/serviciu/; o firma poate penetra piete/segmente diferite la numai o fractiune din costul altor metode traditionale de marketing;
– Posibilitatea de a realiza campanii publicitare la nivel mondial deoarece Internetul este canalul cu cea mai mare raza de actiune si cel mai bun impact; ofera si o targetare mai buna pe ora/zona geografica/numar de afisari pe utilizator;
– Reclama pe Internet poate fi sustinuta practic nelimitat iar rezultatele se pot vedea imediat dupa demararea unei campanii publicitare; in publicitatea clasica o campanie isi poate pierde repede din impact (depinde de gradul de sustinere);
– Este un mijloc de comunicare foarte flexibil; are capacitatea de a reactiona imediat sub imboldul presiunii concurentiale modificandu-si imediat continutul mesajului.
Romanii au trecut si ei de la faza de simpla documentare, acum cativa ani, la utilizarea practica a Internetului facand acum cumparaturi si plati on-line. In acest moment, insa, cumparaturile efectuate prin intermediul web-ului detin inca o pondere scazuta dar incepe sa devina o tendinta, un stil de viata. Romania este pe locul 8 in Europa la numarul de utilizatori de Internet dupa studiul celor de la InternetWorldStats si cuprinde peste 10 milioane de utilizatori, numarul utilizatorilor crescand de la un an la altul . Nu ramane decat ca aceasta forma de publicitate sa se dezvolte in continuare pe masura potentialului sau.