Marketing-ul online (cunoscut si ca Internet marketing, e-marketing sau web marketing) este o metoda moderna si foarte eficienta de marketing (aplicabila in multe dintre afaceri).
Desi pare simplu de aplicat, fiecare firma trebuie sa-si customizeze campaniile de marketing online functie de obiectivul stabilit, zonele dorite, publicul tinta, etc. astfel incat sa isi aloce resursele eficient si sa obtina maximul de rezultate. Daca nu sunteti siguri ca veti reusi acest lucru, atunci cel mai bine este sa apelati la o agentie specializata in acest tip de marketing. Mix-ul utilizat in marketingul online (ca si in cel traditional) trebuie ales cu grija.
Dintre cele mai cunoscute si utilizate tehnici in marketing-ului online fac parte:
- email marketing/marketing direct – trimiterea de mesaje publicitare prim email unor grupuri de persoane;
- SEM (search engine marketing- marketing pe motoare de cautare) – o forma de marketing care cauta sa promoveze site-urile pe motoarele de cautare prin plasare platita, publicitate contextuala…..;
- SEO (search engine optimization ) –binecunoscuta de acum, optimizare pentru motoarele de cautare;
- SMM (social media marketing ) – construirea unor relatii cu publicul tinta prin actiunile intreprinse pe platformele sociale (blog, twitter, facebook, retele sociale, forumuri etc)
- refferal marketing ( “marketare prin continut” )– implica crearea si partajarea de continut informativ ( video, imagine,articole) cu scopul de a face din prospecti cumparatori si din cumparatori clienti fideli;
- banner advertising – utiizarea unor anunturi/ bannere plasate pe diverse site-uri pentru a creste traficul pe site-ul propriu si a creste gradul de constientizare asupra unui produs/serviciu/companie;
- marketingul din “gura in gura” (word of mouth marketing) – unt tip de marketing care se bazeaza pe sistemul de recomandari facute de clientii multumiti.
.