Aici este sectorul unde nici o agentie de publicitate nu a reusit sa se impuna! Aici pe internet este o piata a publicitatii foarte exacta iar marele agentii sunt obisnuite sa “ciupeasca” si sa aduca date putin “lucrate” de regula pentru companile ce apeleaza la ele! Pe internet numai poti face nimic, numai pot ciupi si nici lucra datele,numai tine cu marketingul anilor “60 sau “90 ! In acei ani 1960 se impunea un produs prin reclama si doar frecventa sa si “impregnarea “ in psihicul auditorului sau telespectatorului creea “impulsul necesar nevoii de a cumpara” un anumit produs,iar in ani “90 s-au folosit instrumente moderne de analiza a pietei a segmentului de piata si a consumatorului iar reclama sa creeat pe “ gustul ” consumatorului fata de un anumit produs ,agentia impingand producatorul sa produca produsul respectiv)
Acum la “clasa 0” a publicitatii pe internet,am trecut de gradinita, agentiile au nevoie de oameni specializati si o reformare a propriilor copy-writteri ! Asta din cauza unui singur aspect care –l cere beneficiarul -Eficienta ! Acest lucru este strans legat de un aspect stanjenitor ce tine mai mult de “filosofia” internetului, nimeni nu doreste sa fie stanjenit de o reclama pentru un depozit bancar avantajos ! Cand cauta un review despre un laptop…! Ba din contra se creeaza un feedback negativ fata de aceea banca!
Si atunci ? Ce facem? Mai facem publicitate ? Internetul este un loc liber de exprimare si de cautarea a informatiilor postate acolo ,de catre entitati ,bine sau mai putin bine, intentionate ! De aici si sintagma “ Internetul nu este locul unde tu cauti informatii, ci locul unde ceilalti vad ce informatii ai cautat ”
O reclama trebuie sa fie scurta pentru ca altfel ocupa timpul celui care este acolo in cautare de altceva! Sa fie la obiect ,sa absoarba atentia lui si sa aiba un mare X unde utilixatorul sa inchida acea reclama rapid ! Acestea ar fi cateva din regulile ce ar dori sa nu stanjeneasca utilizatorul,dar daca dorim cu adevarat o reclama unde sa platim exact cat face mai precis cati utilizatori imi aduce mie pe site sau cati imi vor cumpara produsul in urma vizionarii reclamei mele ,mai este cale lunga unde doar o agentie web o va rezolva avand personalul necesar fabicarii unei strategii de publicitate.